Diş Ağrısından Kurtulmanın Etkili Bir Çözümü Var mı?

Okunuyor Diş Ağrısından Kurtulmanın Etkili Bir Çözümü Var mı?

Birçoğumuzun yaşadığı ve bazı zamanlar geçmek bilmeyen diş ağrıları. Bulunduğunuz ortamı adeta karanlık bir dünyaya çeviren, hiç bitmeyecek gibi süren hatta yanaklarınızın iltihap ile şişmesine neden olan bu korkulu hastalık diş ağrısı nedir ?

Diş Ağrısına Ne İyi Gelir?

Herkesin yaşamı boyunca hayatında karşısına çıkabilen ve dayanılmaz ağrıya sebep olan diş ağrısı kişinin günlük yaşantısını olumsuz etkilemektedir. Ne yazık ki diş ağrısı yaşayan kişi o anda hastaneye gidemeyebilir. Özellikle gece başlayan ani diş ağrıları uykusuz kalmamız ve çeşitli yollara başvurmamıza neden olur.

Diş Ağrısı Neden Olur?

Günümüzde değer vermediğimiz dişlerimiz ilerleyen süreçlerde sorunlarla karşılaşmamıza neden olur dişlerimizin temiz tutulmaması gereken özenin gösterilmemesi ve dişlerimizin sağlığının kaybetmesindeki en önemli hususlardan birisi haline geliyor. Peki, neden dişimiz ağrır? Dişlerimizin ağrımasının en büyük sebeplerin başında gelen çürükler. Dişimizin çürümesi sinir damarlarının baskısı ile daha ileri şiddetli ağrılara neden olur dişimizin minesi çürümeye başladığında ve artık bizi gece uykudan kaldıracak bir hal almaya başladıysa dişimizin çürüğü ve iltihaplanmasını önlemek için artık doktora görünme vakti gelmiş demektir.

Yemekten sonra dişlerin fırçalanmaması ve asitli içecekler dişlerimizde mikropların birikmesine ve diş köklerinde tartar ve kireçlenme olmasını ve süreç devam ettikçe dişin çürümesine yol açmaktadır.

Vücudumuzun herhangi bir yerinde çıkan diş apsesi diğer organlarımıza yayılabilir farklı sağlık sorunları ile karşılaşmamıza sebep olabilir.

*Diş Çürüğü Kemik Kaymasına Neden Olabilmektedir.

*Diş Etlerinde İltihap Oluşmasına Neden Olur.

*Dişin Kökünde Oluşan İltihaplar Cerrahi Müdahale Gerektirir.

*Diş Çürüğü Ağızda Koku Ve Acı Tat Oluşturmaktadır.

*Diş Apsesi Oluşan Bölge İçin Acil Hekim Yardımı Almalısınız.

DİŞ AĞRISI NASIL GEÇER?

Diş ağrısı için etkili evinizde temin edebileceğiniz yöntemler mevcut ancak bunlar kısa bir süreliğine etki göstermektedir. Her diş ağrısının sebebini detaylı öğrenmek için hekime görünmeniz gerekmektedir.

Diş ağrısına etkili çözümler

Tuzlu gargara – Tuz iltihap öldürücü asidik özelliği ile dişinizde ki ağrının hafiflemesine yardımcı olur.

Karanfil – Karanfil diş ağrısına etki eden en hızlı yöntemlerden birisidir. Ağrıyan dişinizin üstünde 5 dakika tutmanız yeterlidir.

Sarımsak – Sarımsak günümüzde antibiyotik görevi gören diş ağrısında en etkili yöntemlerden birisidir. Ağrı olan bölümde 5 dakika tutmanız sizin için yeterli olacaktır.

Diş otu – Diş otu geçmiş yıllardan gelen diş ağrısına çözüm olarak görülen ve bu konuda etkili olan bir yöntemdir diş otu 10/20 dakika arası ağrı olan bölgeye bastırılması yeterlidir.

Zeytinyağı – Zeytinyağı dişimizin minesine yardımcı olan ve çürüyen bölgede iltihabın önlenmesini ve ağrının hafifleteceği yöntemlerden birisidir.

NOT: AĞRIYAN BÖLGEYE KESİNLİKLE ALKOL, KOLONYA VS KULANMAYINIZ, EN KISA SÜREDE HEKİME BAŞVURUNUZ.