Çağımızın Hastalığı Depresyon! Tedavisi Mümkün mü?

Okunuyor Çağımızın Hastalığı Depresyon! Tedavisi Mümkün mü?

Depresyon, her geçen zorlaşan yaşam koşulları, iş veya ev hayatındaki stres nedenleri, duyulan ağır üzüntüler ve ekonomik sorunların yarattığı etki ile belkide çağımızın en büyük hastalığı olarak adlandırılabilir. Özellikle yaşam koşullarını etkileyen depresyon, tıbbi olarak öncelikle davranışlarınızı, yeme-içme alışkanlıklarınızı, sosyal olayları düşünme ve değerlendirme şeklinizi, olumsuz anlamda etkileyen, bazı durumlarda aşırı sinir gibi belirtilerin görüldüğü, belirli metodlar ile de tedavisi mümkün olan bir hastalıktır. Ayrıca depresyon, gündelik hayatımızda keyif alarak yaptığımız etkinliklerden, keyif almamaya yol açıp, insanı karamsarlığa sürükleyebilir.

Depresyonun Belirtileri Nelerdir?

Depresyonda olduğunu düşündüğünüz bir kişinin depresyonda olduğunu anlamanız için o kişide bazı belirtilerin var olması gereklidir. Bu belirtiler ise şu şekilde sıralanabilir;

-Karamsarlık

-Kendini yalnız hissetmek

-Kararsızlık

-Devamlı bir kederlilik

-Devamlı olarak her konuda umutsuzluk

-Hayattan genel olarak zevk almamak

-Büyük çaresizlik hissi

-Nedensiz fiziksel ağrılar

-Birçok alanda ilgi kaybı

-Herhangi bir durumda odak kaybı yaşamak

-Yüksek oranda alınganlık

-Birçok duruma karşı kendini suçlu hissetmek

-Daha az ve yavaş konuşkanlık

-Unutkanlık ve dikkat dağınıklığı

-Kendine zarar verme eylemi

gibi belirtiler depresyonda olan bir kişide gözlemlenebilir. Bu gibi durumlar herhangi bir kişide varsa o kişinin depresyonda olduğu kesin olarak anlaşılabilir.

Depresyonun Tedavisi Nelerdir?

Depresyonda olduğunu anladığınız kişinin tedavisi için öncelikle bir sağlık kuruluşuna başvurması tabiki en doğrusu olacaktır, ancak yaşanılan depresyon duygusunun derecesine göre ilaç ve psikoterapi uygulamalarının dışında, yürüyüş ve temiz hava, sosyal ortamlardan kaçınmamak, sağlıklı beslenme tercihleri yaparak hafif dereceli depresyon ataklarını aşabilmeniz mümkün. Orta ve Ağır derecede yaşanılan depresyon hallerinde ise Sağlık kuruluşundaki doktorların önereceği bazı ilaçların kullanımı doğru olacaktır. Bu ilaçlar ortalama olarak depresyonda olan kişiyi 2 ila 4 hafta içerisinde depresyondan çıkarmaya başlar. Fakat ilaçların yanı sıra depresyonda olan kişinin psikoterapi görmesi gereklidir. Bu ve benzeri tedaviler sonrası depresyonda olan kişi daha sağlıklı bir hale gelecektir.